Projekt be-com realizowany jest przez pięć instytucji: cztery uczelnie wyższe (z Polski – Uniwersytet Śląski w Katowicach, Litwy – Kazimiero Simonoviciaus Universitetas, Malty – Universita ta Malta oraz Cypru – European University Cyprus) oraz jedną organizację pozarządową – Fundację Wiedzy i Dialogu Społecznego Agere Aude).
Projekt zakłada, że stworzone rezultaty intelektualne będą miał charakter praktyczny i uniwersalny dla studentów, a także dla uczniów i nauczycieli szkół średnich.
Zaangażowanie partnerów z kilku krajów, reprezentujących różne systemy edukacyjne pozwoli na zebranie różnych doświadczeń, dzięki czemu dobre praktyki będą miały wymiar uniwersalny, europejski.
Współpraca międzynarodowa zapewni wielokulturowy charakter wymiany dobrych praktyk, uwzględniający doświadczenia w obszarze dydaktyki akademickiej uczelni z różnych części Europy.
W projekcie testowane i wdrażane są innowacyjne praktyki w obszarze dydaktyki szkolnictwa wyższego. Grupami docelowymi projektu są nauczyciele akademiccy oraz studenci nauk humanistycznych i ścisłych zaangażowanych instytucji partnerskich. Obie grupy wskazują na potrzebę unowocześnienia metod nauczania i poprawy zarówno kompetencji cyfrowych, jak również komunikacyjnych. Zapraszamy na stronę projektu Be-com.
Strona internetowa projektu Be-com
Zapraszamy na stronę internetową i zachęcamy do skorzystania z materiałów, opracowań i narzędziowników wypracowanych w ramach projektu.
Cele projektu
Cel główny: Wzmocnienie współpracy między 5 instytucjami partnerskimi w dziedzinie kształcenia kompetencji komunikacyjnych oraz zwiększanie umiędzynarodowienia zaangażowanych podmiotów poprzez opracowanie i rozpowszechnianie nowych narzędzi edukacyjnych oraz wymianę dobrych praktyk.
Cele szczegółowe:
– promowanie idei wykorzystania ICT i otwartych zasobów edukacyjnych w dydaktyce na wyższych uczelniach;
– poprawa jakości kształcenia i poszerzenie wiedzy studentów z 4 europejskich uczelni, biorących udział w testowaniu i ewaluacji;
– wyposażenie nauczycieli akademickich z 4 uniwersytetów partnerskich w nowoczesne narzędzia dydaktyczne dla studentów, odpowiadające na potrzeby współczesnego rynku pracy.
Działania i rezultaty
Działania w ramach projektu składają się z następujących bloków:
– wspólna praca nad czterema rezultatami pracy intelektualnej (Cyfrowy zestaw narzędzi – Skuteczna komunikacja w erze 2.0; Cyfrowy zestaw narzędzi – bezpieczna komunikacja w erze Web 2.0; Podręcznik – Jak się komunikować w Internecie w erze Web 2.0 ?; Edukacyjna gra strategiczna oparta na koncepcji mapowania akcji i idei gamifikacji);
– dwa 3-dniowe krótkie programy szkoleniowe, podnoszące kompetencje nauczycieli akademickich;
–organizacja wydarzeń upowszechniających oraz prowadzenie innych działań informacyjno-promocyjnych;
– zarządzanie projektem.
Projekt zakłada, że stworzone rezultaty intelektualne będą miał charakter praktyczny i uniwersalny dla studentów różnych kierunków, a także dla uczniów i nauczycieli szkół średnich. Zaangażowanie partnerów z kilku krajów, reprezentujących różne systemy edukacyjne pozwoli na zebranie różnych doświadczeń, dzięki czemu dobre praktyki będą miały wymiar uniwersalny, europejski. Współpraca międzynarodowa zapewni wielokulturowy charakter wymiany dobrych praktyk, uwzględniający doświadczenia w obszarze dydaktyki akademickiej uczelni z różnych części Europy.
Informacje szczegółowe
Źródło dofinansowania:
Program Erasmus+
Termin realizacji:
Październik 2019 r. – grudzień 2021 r.
Partnerzy:
European University Cyprus (Cypr), Universita ta Malta (Malta), Kazimiero Simonoviciaus Universitetas (Litwa)
Numer projektu:
2019-1-PL01-KA203-065691
